Google+

10 Συμβουλές για τη Διαχείριση Δύσκολων Ανθρώπων στην Εργασία

Του Λιώτα Ναούμ

Συνήθως δε μου αρέσει να δίνω συμβουλές – ιδιαίτερα καθώς η δουλειά μου ως coach είναι να βλέπω τη μοναδικότητα κάθε ανθρώπου και να αντλώ από τη σοφία που κουβαλάει… Tο coaching χρησιμοποιεί τη δύναμη των ερωτήσεων ώστε ο πελάτης να μπορέσει να κατανοήσει μια κατάσταση και τις παραμέτρους που τη συνοδεύουν και την επηρεάζουν. Ωστόσο σε κάποιες καταστάσεις μπορεί να φανεί χρήσιμο να έχουμε μερικά tips για το πως μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας χωρίς να αφήσουμε να μας επηρεάσει η αρνητικότητα ή η επιθετικότητα κάποιων δύσκολων συνεργατών. Στις δύσκολες λοιπόν καταστάσεις, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε όσο περισσότερο μπορείτε, τις ακόλουθες συμβουλές:
 
1. Μείνετε ψύχραιμοι
Το πρώτο πράγμα που χάνουμε στη συνδιαλλαγή μας με “δύσκολους”, “παράλογους” ή “απαιτητικούς” ανθρώπους είναι η ψυχραιμία μας που είναι ιδιαίτερα σημαντική για την συνδιαλλαγή που θα ακολουθήσει. Και αυτό που μας χρειάζεται σε αυτές τις δύσκολες ώρες, είναι να μην είμαστε αντιδραστικοί ούτε να παίρνουμε τα πράγματα προσωπικά αλλά να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη σκέψη μας προκειμένου να αποφασίσουμε τι ακριβώς πρέπει να πούμε, ως ποιο βαθμό θα πρέπει να θέσουμε τα όριά μας και ως ποιο βαθμό θα μας εξυπηρετήσει μια πιο διπλωματική συμπεριφορά.
 
2. “Μην ανακατεύεστε με τα πίτουρα…”
Όπως λέει και η παροιμία… Σε αυτή την περίπτωση λέμε ότι δε χρειάζεται να ανακατευόμαστε σε υποθέσεις που δε μας αφορούν ή που έχουν το στοιχείο της μικροπρέπειας και μπορεί να αποτελούν περισσότερο στοιχεία κουτσομπολιού και φαντασίας παρά μιας πραγματικότητας που θα πρέπει με κάποιον τρόπο να διαπραγματευτούμε. Μπορεί να μην απαιτείται καν η δική μας παρέμβαση σε συγκεκριμένες καταστάσεις και θα πρέπει να επιλέξουμε αν αξίζει να συνδιαλλαγούμε σε αυτές.
 
3. Αντί να αντιδράτε, να είστε προετοιμασμένοι
Είναι πολύ πιο εύκολο να δημιουργούμε τις καταστάσεις εμείς και να ξέρουμε προς τα που κινείται μια ομάδα παρά να προσπαθούμε εκ των υστέρων να κάνουμε διορθωτικές κινήσεις στα λάθη και στις παραλείψεις των άλλων. Προσπαθείστε να είστε πραγματιστές με το τι μπορεί ο καθένας να προσφέρει και ποιες είναι οι αξίες που κουβαλάει στον εργασιακό χώρο και δείτε αν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη γνώση αυτή για να είστε προετοιμασμένοι για τα θέματα που μπορεί να δημιουργηθούν ώστε να μη χρειάζεται να είστε εξαιρετικά αντιδραστικοί σε δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν.
 
4. Επιλέξτε τις μάχες σας
Μοιάζει λίγο με το 2 και εδώ έχουμε να επιλέξουμε το ποιες μάχες μας ενδιαφέρουν και έχουν νόημα για εμάς και ποιες είναι απλώς άσκοπο ξόδεμα ενέργειας από το οποίο θα πρέπει να προστατέψουμε τον εαυτό μας.
Ναούμ Λιώτας, http://artsinhrm.blogspot.com/

Πείτε μας τη γνώμη σας