Google+

Σωστή διατροφή για γερή καρδιά

Από τον καρδιολόγο Δημήτρη Καϊπη

Υπάρχει μεγάλη συσχέτιση της διατροφής με τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιοπάθειας. Μεγάλος αριθμός μελετών έχει δείξει ότι συγκεκριμένες διαιτητικές προτιμήσεις μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου,  δηλαδή εμφράγματος και στεφανιαίας νόσου.

Προστατεύστε την καρδιά σας με προϊόντα ολικής αλέσεως, καθώς έχουν μεγαλύτερη ποσότητα φυτικών ινών και μικρότερη ποσότητα σακχάρων. Έρευνες αποδεικνύουν ότι η εάν καταναλώνουμε ανάλατους ξηρούς καρπούς, ιδιαίτερα  καρύδια και  αμύγδαλα   περισσότερο από δύο φορές την εβδομάδα, μειώνεται ο κίνδυνος για εμφάνιση εμφράγματος του μυοκαρδίου.

Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, η κατανάλωση 1-3 αλκοολούχων ποτών ημερησίως , έχει φανεί ότι σχετίζεται έντονα με χαμηλότερο κίνδυνο για στεφανιαία καρδιακή νόσο από ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση ή η αποχή. Προτιμήστε το κρασί, ιδιαίτερα τις ερυθρές ποικιλίες.

Συνδυάστε ένα ποτήρι κρασί με ψάρια όπως  το σκουμπρί, ο τόνος, η σαρδέλα και η λιμναία πέστροφα, καθώς  μειώνονται οι πιθανότητες εμφάνισης καρδιοπάθειας.

Φρούτα και λαχανικά πρέπει να υπάρχουν καθημερινά στην διατροφή μας, έστω και σε μικρή ποσότητα!

Τι πρέπει να μειώσουμε για να έχουμε την καρδιά μας υγιή;

-Σωματικό βάρος, εάν δεν είναι στα φυσιολογικά επίπεδα

-Την κατανάλωση χοιρινού και βοδινού κρέατος . Μία φορά την εβδομάδα μπορούμε να προτιμούμε κρέας.

-Αλλαντικά, γαλακτοκομικά προϊόντα που είναι πλήρη σε λιπαρά καθώς και παρασκευάσματα τους , όπως κρέμα γάλακτος

-Κρόκοι αυγών και αλάτι

-Γλυκά

-Κάπνισμα

Η πρόληψη είναι η καλύτερη ασπίδα για την υγεία μας.

 

Δημήτρης Π. Καϊπης

Καρδιολόγος

Ικτίνου 10

Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνο: 2310 272810

Dkaipis1@gmail.com

 

Πείτε μας τη γνώμη σας