Google+

Θέλω να χάσω πολλά κιλά σε λίγες μέρες! Μπορώ;

Γράφει η Ευγενία Καραγιαννίδου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Msc

 

Ώρα για δίαιτα…

 

Το καλοκαίρι έρχεται και η ώρα να βγείτε στην παραλία πλησιάζει. Δυστυχώς όμως ο καθρέφτης σας προσγειώνει στην πραγματικότητα και η ζυγαριά σας θυμίζει τις διατροφικές «ατασθαλίες» του χειμώνα.

Ώρα για δίαιτα λοιπόν… Χρειάζεται όμως προσοχή στην επιλογή της δίαιτας που θα ακολουθήσουμε.

 

Καλό είναι να γνωρίσετε ότι αν αποφασίσετε να αντισταθμίσετε τις «ατασθαλίες» του χειμώνα ακολουθώντας μια δίαιτα αποτοξίνωσης, χημική ή ιδιαίτερα χαμηλή σε θερμίδες, η οποία σας υπόσχεται γρήγορη απώλεια βάρους, θα θέσετε σε κίνδυνο τόσο το μεταβολισμό σας όσο και την υγεία σας. Αν ακολουθήσετε μια τέτοιου είδους δίαιτα το μόνο που θα καταφέρετε είναι να χάσετε υγρά και μυϊκή μάζα. Το πιο πιθανό είναι ότι θα μειώσετε το μεταβολισμό σας και θα επανακτήσετε σύντομα το  χαμένο σας βάρος υπό τη μορφή λίπους, με αποτέλεσμα να φαίνεστε περισσότερο υπέρβαροι από πριν. Υπάρχει επίσης μεγάλη πιθανότητα να θέσετε σε κίνδυνο την υγεία σας αφού όπως διαπιστώθηκε από έρευνες οι δίαιτες αυτές οδηγούν σε έλλειψη βασικών θρεπτικών συστατικών του οργανισμού καθώς και σε διαταραχές του ανοσοποιητικού συστήματος. Ιδιαίτερα οι πρωτεϊνικές δίαιτες (πχ. δίαιτα Άτκινς, Ducan) που είναι αρκετά δημοφιλής επιβαρύνουν σημαντικά τα νεφρά και οδηγούν σε αύξηση της ουρίας και της κακής χοληστερίνης.

 

Δυστυχώς, η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν μαγικοί και ανώδυνοι τρόποι απώλειας βάρους. Αν δεν αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες με βάση τις αρχές της υγιεινής – μεσογειακής διατροφής, δεν θα καταφέρετε ποτέ να χάσετε βάρος και κυρίως να το διατηρήσετε. Το ιδανικό είναι να συμβουλευτείτε κάποιον πτυχιούχο διαιτολόγο – διατροφολόγο, ο οποίος θα σας μυήσει στις αρχές της υγιεινής – μεσογειακής διατροφής και θα συντάξει το ατομικό σας διαιτολόγιο. Σύμφωνα με τις αρχές της υγιεινής – μεσογειακής διατροφής, το διαιτολόγιο σας θα πρέπει να περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων (γάλακτος, κρέατος, λαχανικών, φρούτων, ψωμιού και δημητριακών) και να στηρίζεται στη μείωση των προσλαμβανόμενων θερμίδων κοντά στο επίπεδο του βασικού μεταβολισμού και όχι κάτω από τις 1000 θερμίδες. Θα πρέπει επίσης να διευκρινιστεί πως η παχυσαρκία αφορά την υπερβολική συσσώρευση λίπους, γι’ αυτό και κάθε φορά που κάνουμε μια δίαιτα θα πρέπει να αποσκοπούμε στην απώλεια λίπους και όχι μόνο βάρους!!!

 

www.e-diaita.com

Πείτε μας τη γνώμη σας