Google+

To άγχος δεν είναι εχθρός…το άγχος των εξετάσεων

Μέρος β’

Το άγχος των εξετάσεων:
εχθρός ή σύμμαχος στην επιτυχία;

Της Μελίνας Μακρίδου,  MScΨυχολογία Υγείας,UniversityofBristol, UK, Ψυχοθεραπεύτρια Gestalt

Κεφάλαιο γονείς…

 

Ρωτήστε ευθέως τα παιδιά σας για το τι και πώς νιώθουν. Είναι πολύ βοηθητικό να μοιράζονται τα συναισθήματα τους.

Οι συμβουλές, τύπου «Μη στεναχωριέσαι και μην αγχώνεσαι!», «Καλέ τι άγχος! Ιδέα σου είναι! Ο αδερφός σου να έβλεπες άγχος που είχε, όχι εσύ!» δεν βοηθάνε → με αυτόν τον τρόπο μειώνετε την υποκειμενική εμπειρία του παιδιού σας.

Δείξτε υπομονή και ανεκτικότητα σε συμπεριφορές που έχουν την ρίζα τους στο άγχος.

Μη συγκρίνετε τα παιδιά σας.

Μη συγκρίνετε το παιδί σας με εσάς: «Άμα είχα εγώ αυτά που έχεις, εσύ διαστημάνθρωπος θα γινόμουν!»

Μην υποχρεώνετε το παιδί σας να διαβάζει, όταν είναι κουρασμένο: « Άν διαβάσεις, θα σου φύγει η νύστα!»

Συμπέρασμα

Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις δεν πρέπει να συνδέονται με την αξία των εφήβων ως άτομα ούτε η αποτυχία ή η επιτυχία να καθορίζουν την αυτοεκτίμηση τους (κρίνουν την επίδοση και όχι την αξία του μαθητή).

Να θυμόμαστε ότι κρίνονται μόνο οι γνώσεις των μαθητών στα συγκεκριμένα μαθήματα, τη συγκεκριμένη στιγμή.

«Είμαστε περήφανοι για σένα!»
«Είμαστε συνοδοιπόροι στη ζωή σου και όχι κριτές!»

«Είμαστε το καταφύγιό σου!»

Στόχος είναι:
να μάθει ο μαθητής μέσα από την εμπειρία των εξετάσεων να αγαπήσει την μάθηση και να προσπαθεί να πετυχαίνει τους στόχους του λαμβάνοντας αποφάσεις και παίρνοντας πρωτοβουλίες για τη ζωή του.

 

Καλή επιτυχία σε όλους!

 

 

 

Πείτε μας τη γνώμη σας